onsdag 18. mai 2011

På plass i vårt nye hjem!

Ja endelig er både kamera og internett i boks, så nå kommer det omsider et innlegg på denne siden også :)
Det ville være en overdrivelse å si at vi har kommet "i orden", men det har vært herlig befriende å starte på nytt i en leilighet ribbet for møbler og hvitevarer. Vi har måttet starte bokstavelig talt med ingenting (utover klær og et par personlige ting) siden det meste av det jeg eier fremdeles er lagret i en kjeller hos min søster utenfor Trondheim. Så hva gjør man da? Jo, med en kombinasjon av LOPPIS, Fretex og bruktbutikk, finn.no samt gode bekjentskaper er det utrolig hva man kan få til!

Jeg tør ikke vise frem leiligheten riktig enda, men noen smakebiter på noen av favorittene hittil skal dere få :-)

Min kjære mamma sendte meg melding en dag hun hadde vært på loppis, om at hun hadde funnet en "kjempestygg" badevekt til meg. Forventningene var med andre ord ikke særlig høye, så du kan tro jeg ble overlykkelig da mitt øye skuet dette fantastiske vidunderet! 
Høyteknologisk er den også, man kan stille inn høyden sin, så gir den streng beskjed hvor mye over- eller undervektig du er i forhold til "idealvekten"! Deprimerende for de fleste uansett resultat vil jeg tro - i følge denne er jeg 21 kilo undervektig, haha. Folk hadde kanskje litt mer flesk på beina på 60-tallet ;-)

Så må jeg presentere min herrrrlige lampe, en storfavoritt... Min onkel lagde den visst når han gikk på gymnaset (som det hette den gang) og jeg var så heldig å FÅ den av han. Ser at tilsvarende selges for ca 2500-3500 på enkelte nettbutikker...!

Så et kupp fra Fretex; ljuvlig lampeskjerm som jeg knapt kan vente med å finne lampefot (heter det dèt) til! 35 kr for denne :-) Bordet er såklart også loppis.

Denne flotte afrikanske dama har jeg arvet fra min mormor, og hun har allerede fått blitt med på en del flyttelass.

 Så til slutt dette lille mirakelet, funnet på loppis:
Jaha... En sammenleggbar campingkrakk, tenker du nok.
Ja, det tenkte jeg også, men når jeg begynte å brette den ut var det noe som så litt rart ut... Og så oppdaget jeg:


Tadaaaa!!! Sammenleggbar campingstol! O`lykke!

Flere godbiter kommer snart!

3 kommentarer:

  1. KORRIGERING!

    Mamma (lillesøster til han som laga lampa) skriver:

    Prøvde å legge inn en komentar ,men den gikk ikke gjennom,noe klage på feil i adr. Men lampa ble laga på Rauma ungdomsskole, som det het dengang. Nå folkehøgskule på Molde. Ringen er sluttet.(for lampa.)

    :-)

    SvarSlett
  2. Ny blogg! Jeg følger denne selvfølgelig! Min favoritt her var den afrikanske dama! Nydelig!

    SvarSlett
  3. Ja, ho er flott :) Mere skatter og prosjekter kommer snart!

    Nytt innlegg på "gamlebloggen" også forresten.

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom Sagaslott! Jeg blir veldig glad om du legger igjen et lite spor etter deg :-)